דפים - טיפול בהפרת משמעת
נווט למעלה

 

טיפול בהפרת משמעת

  • קודם לנקיטת אמצעים יש להביא לידיעת התלמיד את מהות העברה ולאפשר לו להגיב.
  • המורה משוחח עם התלמיד.
  • המורה מערב את המחנך בעת הצורך ו/או את היועצת.
  • המורה נוזף בתלמיד.
  • המורה משוחח עם ההורים טלפונית.
  • ההורים מוזמנים לשיחה.
  • המורה שולח מכתב והמקרה נרשם בתיק האישי.
  • המחנך מונע הנאה: טיול, יציאה, הצגה.

אמצעים שניתן לנקוט באישור המנהלת:

  • התלמיד מורחק משיעור.
  • התלמיד מורחק מיום לימודים שלם או יותר.
  • העברה לכיתה ו/או הקבצה אחרת לתקופה מסויימת.
  • שליחת התלמיד הביתה במהלך יום הלימודים בתאום עם ההורים.
  • השעיה מלימודים ליומיים או שלושה.   

תלמיד המעורב באירוע אלים:

  • המחנך מקיים דיון בכיתה על האירוע כדי שהמקרה לא ישנה.
  • בכל מקרה בו מעורב תלמיד באירוע אלים המורה מיידע את מנהלת ביה"ס ואת ההורים .
  • ההורים שותפים לשיחה עם התלמיד , המורה ונציג ההנהלה ולהחלטה להענישו.
  • אם חלילה אין חרטה על השימוש באלימות, ויש פגיעה פיזית, המורה בשיתוף מנהלת ביה"ס יפנה  למשטרה ולפקיד הסעד.